امتحان سری 7
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

امتحان سری 7 چیست؟

آزمون سری 7 به طور رسمی به عنوان آزمون عمومی نماینده اوراق بهادار شناخته می شود و توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) اداره می شود. در ایالات متحده، متخصصان مالی برای کسب مجوز تجارت محصولات امنیتی مانند اوراق بهادار شرکتی، اوراق بهادار صندوق شهرداری، محصولات شرکت سرمایه گذاری و غیره باید در آزمون شرکت کرده و قبول شوند.

اکثر کارفرمایان در صنعت خدمات مالی به کارکنان بالقوه نیاز دارند که امتحان سری 7 را به عنوان یکی از الزامات ورود گذرانده باشند. در اکتبر 2018، FINRA یک آزمون پیش نیاز به نام آزمون ملزومات صنعت اوراق بهادار (SIE) را برای ارزیابی دانش یک داوطلب از مفاهیم اساسی مالی تصویب کرد.

بیشتر بدانید:


خلاصه

    آزمون سری 7 آزمون و مجوزی است که به داوطلبان موفق این اختیار را می دهد که انواع اوراق بهادار مانند سهام و اوراق قرضه را به جز کالاها و اوراق سلف بفروشند.
    این یک الزام اولیه برای کارگزاران سهام است که می خواهند اوراق بهادار را در ایالات متحده بخرند و بفروشند.
    این آزمون شامل 125 سوال چند گزینه ای است و داوطلبان برای قبولی باید حداقل 72 درصد را کسب کنند.

آشنایی با امتحانات سری 7

آزمون سری 7 یک آزمون صدور مجوز برای کارگزاران سهام و سایر متخصصان خدمات مالی است که در تجارت اوراق بهادار مانند سهام و اوراق قرضه به جز کالاها و معاملات آتی فعالیت دارند. این آزمون دانش داوطلب را از وظایف یک کارگزار، مانند فروش اوراق بهادار شرکتی، محصولات شرکت سرمایه گذاری، اوراق بهادار دولتی، اختیار معامله، مستمری متغیر، اوراق بهادار بسته بندی شده، برنامه های مشارکت مستقیم و اوراق بهادار شهرداری، مورد آزمایش قرار می دهد.

افراد حرفه‌ای که در این آزمون موفق می‌شوند، به‌عنوان نماینده رسمی سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی ثبت‌نام می‌شوند و همچنین قابلیت اشتغال آنها را در صنعت خدمات مالی افزایش می‌دهد. آزمون سری 7 املاک و مستغلات یا محصولات بیمه را پوشش نمی دهد. برای فروش املاک و محصولات بیمه ای، کارگزاران باید در آزمون ها و مجوزهای دیگری شرکت کنند.

علاوه بر تجهیز به دانش صنعت، متخصصان امور مالی که امتحان سری 7 را پشت سر می گذارند ملزم به رعایت استانداردهای سختگیرانه تری در مقایسه با کارگزاران بدون مجوز هستند. FINRA از کارگزاران دارای مجوز می خواهد که بالاترین استانداردها را رعایت کنند تا مشتریان آنها بهترین خدمات را دریافت کنند.
الزامات آزمون سری 7

از 1 اکتبر 2018، FINRA آزمون ملزومات صنعت اوراق بهادار (SIE) را معرفی کرد که داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون سری 7 در آن شرکت کنند. SIE یک آزمون مقدماتی برای کارگزاران سطح ابتدایی است. موضوعات رایج مانند آژانس های نظارتی و نحوه عملکرد آنها، شیوه های صنعت قابل قبول و غیرقابل قبول، دانش محصول، و مبانی معاملات اوراق بهادار را آزمایش می کند. آزمون SIE نیازی به حمایت نامزدهای بالقوه توسط یک شرکت عضو FINRA ندارد.

یکی از الزامات ارائه شده توسط FINRA برای داوطلبان آزمون سری 7 این است که آنها باید توسط یک شرکت عضو حمایت مالی شوند. شرکت حامی باید فرم U4 - یعنی درخواست یکنواخت برای ثبت صنعت امنیتی - را برای نامزدی که برای امتحان سری 7 ثبت نام کند، ارسال کند.

شرکت حامی نیز موظف است هزینه آزمون سری 7 را پوشش دهد. هر دو آزمون SIE و سری 7 شرط لازم هستند، به این معنی که داوطلبان برای دریافت مجوز معاملات اوراق بهادار باید هر دو آزمون را پشت سر بگذارند. داوطلبان بالقوه می توانند در هر دو آزمون به هر ترتیبی شرکت کنند، مشروط بر اینکه هر دو آزمون را در مدت مقرر قبول کنند.

برای انتخاب استراتژی فارکس مناسب بخوانید!
ساختار امتحان سری 7

آزمون سری 7 شامل 125 سوال چند گزینه ای است که داوطلبان باید آنها را در مدت 3 ساعت و 45 دقیقه تکمیل کنند. یعنی داوطلب برای هر سوال یک دقیقه و 48 ثانیه فرصت دارد. نمره قبولی در آزمون 72 درصد است که داوطلبان برای اخذ پروانه اشتغال باید این نمره را کسب کنند. هزینه آزمون 245 دلار است - کاهشی نسبت به هزینه امتحان قبلی 305 دلار.

قبل از 1 اکتبر 2018، داوطلبان باید 250 سوال را در مدت شش ساعت تکمیل می کردند که هزینه آزمون 305 دلار بود. از آنجایی که آزمون SIE وجود نداشت، داوطلبان فقط باید امتحان سری 7 را بگذرانند. پس از تصویب فرمت امتحانی جدید سری 7، آزمون اکنون کوتاهتر و قیمت مناسبی دارد. همچنین، داوطلبان برای تبدیل شدن به کارگزاران دارای مجوز باید هر دو آزمون SIE و سری 7 را پشت سر بگذارند.

پس از اتمام آزمون سری 7، FINRA به داوطلبان موفق گواهینامه فیزیکی اعطا نمی کند. درعوض، کارفرمایان بالقوه می توانند به گواهی پایان امتحان در سپرده گذاری مرکزی ثبت نام FINRA (CRD) دسترسی داشته باشند. آزمون سری 7 همچنین به عنوان پیش نیاز سایر آزمون های اوراق بهادار مانند سری 24، سری 26 و سری 31 عمل می کند.
تلاش های مجاز برای امتحان سری 7

اگر داوطلبی در اولین تلاش خود امتحان سری 7 را قبول نکند، FINRA به آنها اجازه می دهد پس از 30 روز مجدداً در آزمون شرکت کنند. هیچ محدودیتی در تعداد دفعاتی که یک داوطلب می تواند برای قبولی در آزمون تلاش کند وجود ندارد، اما برای داوطلبانی که چندین بار در آزمون شرکت کرده اند محدودیت زمانی وجود دارد.

برای سه تلاش اول، داوطلب باید حداقل 30 روز صبر کند تا دوباره برای امتحان شرکت کند. پس از سه بار تلاش ناموفق، داوطلب باید حداقل شش ماه برای شرکت مجدد در آزمون صبر کند.

برای آشنایی بیشتر با امتحان سری 7 روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.finra.org/registration-exams-ce/qualification-exams/series7





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: